50 krachtwoorden om in te zetten en succesvol te zijn in jouw verkoop
Nov 19, 2023
Hoe vaak laat je je leiden tot het lezen van bijvoorbeeld een krantenartikel, enkel op basis van de titel?
Algemeen wordt aangenomen dat vijf keer zo vaak een titel wordt gelezen, dan een volledige tekst. Om die reden is het gebruik van de juiste woorden in een titel zo belangrijk, als je je lezers wilt aanzetten tot het lezen van het volledige artikel.
En die juiste woorden, zijn "krachtwoorden". Ze zijn cruciaal om iemand mee te nemen in je verhaal, en dus belangrijk in een verkoopgesprek.
Het zijn woorden die een emotie triggeren waardoor je de neiging hebt "ja" te zeggen op bijvoorbeeld een afsluitvraag, door te klikken, verder te lezen, actie te ondernemen….
Een praktijkvoorbeeld:
Verkoper: "beste klant, bij aankoop van dit artikel ontvangen onze klanten bovendien dit gratis geschenkje".
Voel je je aangesproken als klant? Neen.
Hoe kan het dan beter:
Verkoper: "beste klant, speciaal voor jou doe ik er bij aankoop van dit artikel volgend persoonlijk geschenkje bij."
Voel je je nu aangesproken? Ja. Ook al weet je dat de verkoper dit tegen elke klant zal zeggen, toch voel je je persoonlijk(er) aangesproken en is de kans dat je op het voorstel ingaat groter.
Waarom? Omdat je "jij, jouw, jou" hebt gebruikt.
Krachtwoorden zijn dus cruciaal om de klant persoonlijk aan te spreken, tot actie aan te zetten, mee te nemen in je verhaal, enz.
Om die reden worden op websites vaak uitdrukkingen gebruikt zoals "wees er als eerste bij", "ga direct aan de slag", enz..
Wil je weten hoe ook jouw verkoopgesprekken succesvoller zullen zijn door in te zetten op krachtwoorden?
Download dan nu het gratis ebook "krachtwoorden". (Voila, 4 krachtwoorden in twee zinnenđ).
Download hier jouw gratis ebook.